LES RECEPTES DE N'ODILE. MOLT MÉS QUE CUINA


Avui vos vull recomanar un llibre: Mis recetas de cocina anticáncer de la doctora Odile Fernández. Un llibre de receptes delicioses on es demostra que menjar pot ésser un plaer saludable. Gastronomia i salut, què més podem desitjar!


Fa dos anys, em diagnosticaren un càncer i quan vaig començar a investigar què podia fer per pal·liar els efectes secundaris i millorar la meva salut, em vaig topar amb el blog de dita doctora. En pocs dies, estava comanant el seu llibre Mis recetas anticáncer. Alimentación y vida anticáncer (2013), l’estava llegint i interioritzant.


Les seves explicacions m’ajudaren a entendre com actuaven les cèl·lules canceroses i com el nostre estil de vida podia influir en el seu desenvolupament. Vaig començar a seguir-ne els consells i em vaig sentir millor. Des d'aleshores, no m'he aturat de recomanar-lo als meus amics i coneguts. Fins a avui, se n’han publicat catorze edicions i ha estat traduït a diversos idiomes.


És un dels llibres que tots hauríem de llegir per entendre com actua el càncer i, el més important, com podem prevenir-lo i combatre’l. L’autora, des de l’experiència personal com a supervivent de càncer, però amb els coneixements propis de la seva professió, explica quines són les bases en la prevenció de la malaltia, com combatre-la i com minimitzar els efectes secundaris dels seus tractament. Emfasitzant la importància que té l’alimentació, la fitoteràpia, l’exercici físic, el ioga, la meditació, les emocions i les teràpies naturals en la lluita contra el càncer.


Recentment, la mateixa autora ha publicat Mis recetas de cocina anticáncer (2014). Un llibre de receptes delicioses, on l’alimentació és considerada una de les bases en la prevenció i curació del càncer. N’Odile, perquè així la coneix el meu entorn, mereixia inaugurar la pàgina Llibres i llocs.


L’autora ens explica quins són els aliments més recomanables per a cada tipus de càncer; posa exemples de menús setmanals on la màxima és la salut i, per suposat, hi trobam receptes molt variades: patés, salses, ensalades, sopes i cremes, arrossos, llegums, peixos i dolços. Personalment, m’agraden les seves receptes de llets vegetals, el paté de bolets, el cous-cous de bròquil i, sobretot, el seu Ajoblanco.


Per si teniu dubtes, aquest llibre fou guardonat amb el premi Gourmand Cookbook Award 2015.


Aquest any passat, va publicar Guía práctica para una alimentación y vida anticáncer (2015). Un llibre de caire divulgatiu, en el que profunditza alguns dels aspectes tractats en els llibres anteriors.


Per acabar, vos deix l’enllaç de l’entrevista que fa poc li feu Carles Capdevila a l’Ara. Ben interessant!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada